Έχουμε 2 εκδόσεις Πάσχα. 1) Το Δυτικό και 2) Το ορθόδοξο. Λεπτομέρειες για τις διαφορές αυτών των 2 θρησκευτικών εορτών βρίσκονται στην αστρονομία και τα ημερολόγια και όχι με τη θρησκεία αυτή καθ' εαυτή! Δείτε εδώ την σχετική ανάλυση.
http://www.eugenfound.edu.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=RESOURCE&cresrc=440&cnode=28
http://www.matia.gr/5/510/510_3.html

'Όμως οι εργαζόμενοι (οι κλασσικοί) στον τουρισμό γιορτάζουν και τις 2 εκδοχές με πάθος. Γιατί και στις δύο περιπτώσεις το ευ ζην των πελατών των ξενοδοχείων και περισσότερο των resort  ή των εποχιακών ξενοδοχείων στα νησιά και την ύπαιθρο προστάζει διακοπή της νηστείας (που δεν γίνεται ούτως ή άλλως στα ξενοδοχεία). "Με τα μούτρα" λοιπόν οι επισκέπτες πέφτουν στα φαγητά.. Οι  chef αυτές τις ημέρες βάζουν τα δυνατά τους και όσο πιο πολλά αστέρια φορούν και αυτοί και το ξενοδοχείο που υπηρετούν τόσο μεγαλύτερο και καλύτερο γαστριμαργικό θέαμα παρουσιάζουν.

Όσο για τα ξενοδοχεία πόλεως με τους  όμορφους επισιτιστικούς χώρους που διαθέτουν έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν υψηλή ποιότητα πασχαλιάτικων εκδηλώσεων με φαγητά και διασκέδαση. Τι να πούμε όμως για τα καταλύματα που δεν θέλουν να βάλουν, ή δεν σηκώνουν μπελάδες πασχαλιάτικους στο κεφάλι τους;  Κάθονται στα κόκκινα αυγά τους και καλά κάνουν. Αν όμως ψάξουμε σίγουρα θα βρούμε και εξαιρέσεις.. Οι άνθρωποι όποιοι και αν είναι και ό,τι και να πρεσβεύουν ή όποια χαρά ή καημό και αν έχουν δεν θα πούνε όχι στο καλό φαγητό και το γλέντι ή στο κάτι θετικά διαφορετικό.  Οι επισκέπτες από άλλες χώρες επίσης αρέσκονται  να μαθαίνουν και να συμμετέχουν στα διάφορα δρώμενα του Ελληνικού Πάσχα.

Σε πόλεις  όπως Αθήνα και σε διάφορες γειτονιές, φίλοι, συγγενείς, γείτονες, συνδημότες, συνταξιδιώτες, "πελάτες" καταλυμάτων ή θεματικών πάρκων γιορτάζουν το Πάσχα έτσι όπως  το γνωρίζουν..  Μεγάλη Βδομάδα, Ανάσταση, Κυριακή του Πάσχα..

Σκαλίζοντας τη βιβλιοθήκη μας, εντοπίσαμε κάποια λαϊκά έθιμα άλλων εποχών που θα μπορούσαν με την ανάλογη καλλιτεχνική επικουρία να αποτελέσουν event/ντεκόρ σε κάποια γωνιά ή αυλή του ξενοδοχείου.  Όπως το "ξέκαμα" του αργαλειού,  ο γενικός καθαρισμός των  καταλυμάτων (αποψίλωση, ασβέστωμα εξωτερικών χώρων, τελετουργικό βάψιμο των κόκκινων αυγών), ζύμωμα νέας ζύμης χωρίς προζύμι, ζύμωμα των κουλούρων της Λαμπρής που τις στολίζουν με ξηρούς καρπούς και στολίδια από ζυμάρι και κρέμασμα σε κοινή θέα.

Το έθιμο των κόκκινων αυγών το Πάσχα είναι πολύ ισχυρό και δεν νοείται Πάσχα χωρίς κόκκινα αυγά. Το αυγό είναι η πηγή της νέας ζωής και διάφορες δεισιδαιμονίες ή λατρευτικές συνήθειες τους προσδίδουν ιδιαίτερες ιδιότητες και ονομασίες όπως: το αυγό της Παναγίας, τα ευαγγελισμένα αυγά, τα Μεγαλοπεφτιάτικα αυγά.. Και άλλα υλικά όμως, μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατάλληλα για επίκαιρο ντεκόρ μπουφέ ή προσφορά: Κόκκινα πανιά, κόκκινες βελέντζες, κόκκινα μαντίλια, χρωματιστά αυγά (έθιμο Κίνας), λουλούδια, κεριά, λαμπάδες, ψωμί, αλάτι και αυγά, μπουκάλια με το νερό των 14 ευαγγελίων,  νήματα διαφόρων χρωμάτων, κασέλα, χοντροσκούτια, λουλούδια όπως βιολέτες, μενεξέδες, τριαντάφυλλα, λεμονανθοί, λεμονόφυλλα σε κάνιστρα, στεφάνια και γιρλάντες, δενδρολίβανο, κάδος με νερό πρασινάδες και λουλούδια και νομίσματα, αναστημένα αυγά, αυγά του καλού λόγου, σύνθημα αγάπης το ο ασπασμός των εκκλησιαζομένων το Πάσχα, ο χορός του Πάσχα κλπ). Οι προφορικές παραδόσεις από τους διάφορους πολιτισμούς που σχηματίζουν το κοινωνικό πάζλ της χώρας μας μπορούν να πάρουν μορφή και να εμπλουτίσουν (σαν events) τις μέρες αυτές.

Η Αθήνα και οι πολίτες της (μεταξύ αυτών και οι επαγγελματίες) και τα προάστιά της είναι σίγουρο ότι με το παραπάνω θα τιμήσουν αυτήν την εορτή και θα κάνουν ότι μπορούν μέσα στις σημερινές επισφαλείς οικονομικές συνθήκες της χώρας να μοιραστούν ψυχικά και υλικά την φιλοξενία και την αγάπη με τους λογής λογής επισκέπτες του τόπου τους.